راهنمای جامع تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش - نکته‌ها 2


تحصیل در اتریش

اگرچه تحصیل در اتریش با توجه به قوانین نسبتا سختگیرانه‌ای که این کشور برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد، به راحتی برای هر فرد ممکن نیست اما با توجه به اعتبار و کیفیت بالای سیستم آموزشی و هزینه‌های پایین تحصیل در اتریش پیشنهاد خوبی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. کسب اطلاعات دقیق و کامل درباره نحوه گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی اتریش احتمال موفقیت متقاضیان تحصیل در اتریش را بالا می‌برد.

  • پیش از هر کاری، باید توجه کرد که متقاضی تحصیل در دانشگاههای اتریش، باید در آزمون‌های ورودی دانشگاههای داخلی پذیرفته شده باشد یا گواهی اشتغال به تحصیل در همان رشته مورد درخواست (در دانشگاههای داخلی) داشته باشد. به عبارت ساده‌تر، صرفا با مدرک دیپلم نمی‌توان برای گرفتن پذیرش اقدام کرد.
  • بیشتر دانشگاههای اتریش در هر سال تحصیلی، دوبار دانشجو می‌پذیرند. زمان ارائه تقاضانامه و مدارک و تشکیل پرونده، برای ترم تابستانی، اول فوریه و برای ترم زمستانی، اول سپتامبر است.
  • در زمان ارایه مدارک به سفارت، متقاضی باید تمکن و توانایی مالی خود برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را تضمین کند. البته اتریش برخلاف آلمان هزینه‌های یک سال زندگی را در حساب فرد بلوکه نمی‌کند.
  • دانشکده‌های هنر، پزشکی، داروسازی و تعدادی دیگر از رشته‌ها و مراکز آموزش عالی اتریش، برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی (شامل امتحان کتبی و مصاحبه حضوری) برگزار می‌کنند.
  • فرد متقاضی تحصیل در رشته‌های زیرشاخه هنر باید با توجه به تاریخ اعلام‌شده از سوی هر دانشگاه (که در سایت دانشگاه اعلام می‌شود) در زمان مقرر فرم تقاضای شرکت در آزمون ورودی را همراه نمونه کار و مدارک تحصیلی به دانشگاه ارسال کند. برگه موافقت دانشگاه با درخواست فرد بمنزله دعوتنامه تلقی شده و سفارت اتریش بر اساس این تأییدیه، به فرد ویزای ورود به اتریش برای شرکت در آزمون را صادر می‌کند.
  • سهمیه دانشگاههای اتریش برای پذیرش دانشجویان خارجی، عامل تعیین‌کننده دیگری برای پذیرش یا رد درخواست متقاضیان است.

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

برچسب ها: اتریش , تحصیل در اتریش , پذیرش از دانشگاههای اتریش , تحصیل در دانشگاههای اتریش , اعزام دانشجو ,

[ بازدید : 388 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ] [ 13:24 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]