راهنمای جامع تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش - شرایط کلی

تحصیل در اتریش - شرایط کلی

درباره اتریش

اتریش کشوری کوهستانی واقع در مرکز اروپا است. این کشور 83885 کیلومترمربع مساحت دارد که نزدیک 60% این مساحت کم را رشته‌کوه‌های آلپ شرقی دربرگرفته اند. پایتخت اتریش وین است و از دیگر شهرهای مهم آن می توان گراتس و اینسبروک را نام برد. نزدیک 80% مردم اتریش مسیحی هستند. بیش از 90% اتریشی‌ها به زبان آلمانی تکلم می‌کنند.

تحصیل در اتریش

دانشگاههای اتریش

اتریش صاحب یکی از قدیمی‌ترین داشگاههای اروپا است؛ دانشگاه وین که در سال 1365 میلادی تأسیس شده است و با پذیرش نزدیک به 90هزار دانشجو یکی از بزرگتری دانشگاههای اروپای مرکزی بحساب می‌آید. دانشگاه وین و دانشگاه تکنولوژی وین، برترین دانشگاههای اتریش در رده‌بندی QS هستند. این دو دانشگاه با رتبه‌های 153 و 197 در بین 200 دانشگاه برتر دنیا در سال 2015 جای گرفته‌اند. در کنار این دو دانشگاه می‌توان از دانشگاه اینسبروک هم نام برد و همینطور دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین که برخی آن را بزرگترین دانشگاه موسیقی جهان می‌دانند.

تحصیل در اتریش

هزینه

دانشگاههای اتریش دولتی هستند و دانشجویان اتریشی یا اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای تحصیل در این دانشگاهها شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند. هزینه تحصیل برای دانشجویان کشورهای دیگر بسته به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است. برای مثال، دانشجویان رشته‌های فنی در مقطع لیسانس، باید دوبرابر دانشجویان رشته‌های غیرفنی شهریه بپردازند.

زبان

تدریس در دانشگاههای اتریش به زبان آلمانی انجام می‌شود و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاهها نیاز به ارائه مدرک زبان (مدرک B2 زبان آلمانی) دارند. البته دانشجویان می توانند زبان آلمانی را در دوره هایی که خود دانشگاههای اتریش برگزار می‌کنند فرا بگیرند و پس از گذراندن این دوره‌های 12 تا 18 ماهه، تحصیل خود را شروع کنند.

دانشجویان ایرانی

دانشگاههای اتریش، در مقطع لیسانس فقط افرادی را که در کنکور سراسری و پیام نور قبول شده‌اند یا دانشجوی دانشگاههای سراسری وپیام نور هستند می‌پذیرند اما در دو مقطع فوق لیسانس و دکترا، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد هم (به جز رشته‌های فنی) می‌توانند برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای اتریش اقدام کنند. ضمن این‌که افراد بالای 30سال امکان تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس و فوق لیسانس را ندارند.

اطلاعات بیشتر

اگر مایلید شرایط خود را برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای اتریش و ادامه تحصیل در این کشور ارزیابی کنید، می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

021-88457035-88457242

برچسب ها: تحصیل در اتریش , تحصیل در اتریش 2016 , شرایط تحصیل در اتریش , هزینه تحصیل در اتریش ,

[ بازدید : 289 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 3 اسفند 1394 ] [ 14:31 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]